Spandoek past niet in het straatje van de gemeente

Dinsdag 17 februari heb ik op last van de gemeente Borne het spandoek met de tekst: “Staten blijf bij de les handen af van de Zendersche Esch” weg moeten halen. Het heeft er alle schijn van dat een andere visie op de verbindingsweg, het knippen van de rondweg, of het sluiten van de overgang Oonksweg niet gezien mag worden.

Staten blijf bij de les handen af van de  Zendersche Esch
Staten blijf bij de les handen af van de Zendersche Esch

Het doek stond geplaatst naast het voetpad op royale afstand van de rijbaan aan de Oonksweg in Borne. Volgens de gemeente Borne levert dit een gevaarlijke verkeerssituatie op. Vreemd wanneer je je bedenkt dat twee lelijke, opvallende digitale reclame borden kort langs de weg op de toegangswegen naar Borne wel zijn toegestaan.

Verder staan er op diverse drukke kruisingen weken en soms maanden lang reclame uitingen van diverse evenementen. Sommige zelfs van ver buiten Borne. Het heeft er dus alle schijn van dat een andere visie op de verbindingsweg, het knippen van de rondweg, of het sluiten van de overgang Oonksweg niet gezien mag worden.

De Bornse raad heeft weliswaar unaniem voor een verbindingsweg gekozen. Hierbij dient opgemerkt te worden dat de belangengroepen lees voorstanders van deze onzalige plannen de suggestie hebben gewekt namens de wijk Het Olthof, de Bornse maten, en de ondernemers van industrie terrein het Molenkamp te spreken. Onlangs is pijnlijk duidelijk geworden dat dit absoluut niet het geval is.

Een forse misrekening van het Bornse gemeente bestuur. Het lijkt er op dat een kritisch tegengeluid niet gewenst is en ook niet gehoord mag worden. HET SPANDOEK PAST NIET IN MIJN STRAATJE.

Bent u ook tegen het knippen van de rondweg, tegen het sluiten van de overweg Oonksweg, en tegen een verdere aantasting van de Zendersche Esch. Teken dan de online petitie.

Martin Tikken, Borne